Τα προβλήματα που καταγράφονται στη μεταφορά των μαθητών, ανέδειξε στην παρέμβασή της η Κατερίνα Γεράκη, περιφερειακή σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στη σημερινή 4η ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, τονίζοντας ότι λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα προβλήματα παραμένουν οξυμένα και φέτος. Μάλιστα, το πρόβλημα είναι έντονο για ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες, όπως παιδιά με αναπηρία, με ειδικές ανάγκες, ανυπεράσπιστα προσφυγόπουλα κ.α.
Κατήγγειλε ότι υπάρχει απροθυμία των σχετικών φορέων να καταθέσουν προσφορές, με αποτέλεσμα την κήρυξη πολλών άγονων δρομολογίων, αλλά πρόβλημα υπάρχει και στην ποιότητα των υπηρεσιών. Σημείωσε ότι το κριτήριο του κέρδους των εργολάβων προσδιορίζει στην πραγματικότητα όλες τις πτυχές του ζητήματος και όχι οι ανάγκες των μαθητών. Οι εργολάβοι καταθέτουν προσφορές μόνο για τα δρομολόγια που τους συμφέρει ενώ παραιτούνται από τα δρομολόγια που δεν τους συμφέρει. Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο να εξυπηρετούν ταυτόχρονα πολλές διαδρομές, με αποτέλεσμα την πολύωρη διάρκεια της μεταφοράς, την παραλαβή των παιδιών από ακατάλληλα σημεία, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που τα μέσα μεταφοράς παρουσιάζουν προβλήματα και δεν είναι ασφαλή.
Η Κ. Γεράκη κατήγγειλε ακόμα την έλλειψη προσωπικού, ειδικά εκπαιδευμένων συνοδών για παιδιά με αναπηρία, εξαιτίας της πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση και σε αυτό τον τομέα, την πολιτική κόστους – οφέλους.
Σημείωσε πως επιβεβαιώνεται η ανάγκη για τη δημιουργία και οργάνωση με ευθύνη του κράτους, ενός φορέα μεταφοράς μαθητών με σύγχρονο στόλο, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οδηγού και συνοδών με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κατάλληλα εκπαιδευμένων, ώστε έγκαιρα να προγραμματίζονται όλα τα αναγκαία δρομολόγια των μαθητών με κριτήριο τις ανάγκες των παιδιών και όχι τους ασφυκτικούς χιλιομετρικούς περιορισμούς. Και αυτή η σημαντική πτυχή των λαϊκών οικογενειών δεν μπορεί να επαφίεται στις διαθέσεις των επιχειρηματιών», είπε, προσθέτοντας ότι «δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτή την κατάσταση, να κηρύσσονται άγονα δρομολόγια ακόμα και τον Μάιο, ούτε να περιμένουμε να τελειώσει η τουριστική σεζόν για να απελευθερωθούν τα πούλμαν των ιδιωτών».
Διαβάστε εδώ την Ερώτηση που είχε καταθέσει η «Λαϊκή Συσπείρωση» για το θέμα.