Skip to content

Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής| Στ. Μπενετάτος: Η επέκταση του λιμανιού του Πειραιά για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας είναι μακριά από τις ανάγκες του Πειραιώτικου λαού

Στο έργο της επέκτασης του λιμένα Πειραιά για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας αναφέρθηκε ο Στέλιος Μπενετάτος, περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Αττικής, στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ζητώντας να διακοπεί οριστικά το έργο γιατί έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων και στο περιβάλλον.

Επανέλαβε την αντίθεση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην υλοποίηση του έργου, που είναι μακριά από τις λαϊκές ανάγκες, σημειώνοντας ότι αλλάζει το τοπίο και τη χρήση της Πειραϊκής, όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, σε βάρος της ζωής και της καθημερινότητας του λαού της πόλης και υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων.

Υπενθύμισε ότι στη συζήτηση για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) τον Μάη του 2020, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά έθεσε επί πλέον όρους, τις λεγόμενες κόκκινες γραμμές, που περιλήφθηκαν στην τελική απόφαση. Ο 8ος κατά σειρά όρος είναι: «Να δημιουργηθεί μόvιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης, που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις τηv ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλάσσιων νερών και να συσταθεί περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης τωv αποτελεσμάτων τωv μετρήσεων, το οποίο θα στεγαστεί στο κτίριο τωv Περιφερειακώνv Εvοτήτωv Πειραιά και Νήσωv στοv Άγιο Διοvύσιο».

Υπογράμμισε ακόμα ότι από το Δεκέμβριο 2020 ως τον Φεβρουάριο 2022, έχουν ποντιστεί 18 τσιμεντένια κυψελωτά κιβώτια (caissons). Από φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό που συγκέντρωσε το Παρατηρητήριο Πειραϊκής φαίνονται σοβαρές φθορές στα υποθαλάσσια και υπερθαλάσσια τμήματα τους. Οι φθορές αφορούν σε αποφλοιώσεις και αποκολλήσεις στα μπετά καθώς και διάβρωση οπλισμού.

Το θέμα της κατασκευής προβλητών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και τους σοβαρούς κινδύνους που προκύπτουν έφεραν στο Ευρωκοινοβούλιο με αναφορές τους το «Παρατηρητήριο Πειραϊκής» και η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ το Νοέμβριο 2024.

Ρωτάμε λοιπόν, ποιος οργανισμός αποφασίζει και εγγυάται για:

Τη στατική επάρκεια των caissons.

Τη μη περαιτέρω διάβρωση του οπλισμού.

Την προστασία των caissons από τις κυματικές διαταραχές;

Επί πλέον ποιος οργανισμός ελέγχει την ποιότητα των κατασκευών;

Καταλήγοντας, απηύθυνε το ερώτημα προς την περιφερειακή αρχή, με δεδομένο ότι το πρώτο τουλάχιστον caisson που ποντίστηκε, έσπασε και τόνοι υλικών διοχετεύτηκαν στη θάλασσα, δίπλα στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, τι ενέργειες έχουν γίνει και τί μέτρα έχουν παρθεί.

Χωρίς να δώσει απαντήσεις στα συγκεκριμένα ερωτήματα, για το ποιος ελέγχει το θαλάσσιο νερό και την στατικότητα της κατασκευής, ο περιφερειάρχης Αττικής Ν. Χαρδαλιάς υπεραμύνθηκε του έργου. Επικαλέστηκε τους ελέγχους και τις αυτοψίες που έγιναν στις 5 Δεκέμβρη, χωρίς να έχουν ακόμα ανακοινωθεί τα αποτελέσματα, γεγονός που υπογράμμισε στη δευτερολογία του ο Στέλιος Μπενετάτος.