Skip to content

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΤΤΙΚΗΣ: Να δοθεί μόνιμη λύση στη μεταφορά μαθητών με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού

Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ ψήφισε στην Βουλή το σχέδιο «Καλλικράτης», το οποίο εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, που «παρέδωσε» τα σχολεία στους δήμους χωρίς τους απαραίτητους πόρους, τώρα οι εκπρόσωποί τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής «σηκώνουν τα χέρια» για τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν στις μεταφορές μαθητών στα σχολεία τους.

Το
θέμα αυτό έθεσε στη συνεδρίασή του, η «Λαϊκή Συσπείρωση» με σχετική Επερώτηση.
Μάλιστα, για τη λύση του προβλήματος προτείνει τη θέσπιση ενιαίου φορέα
μεταφοράς μαθητών με την πρόσληψη οδηγών και την αγορά οχημάτων. Συνολικά,
υπάρχει ανάγκη εκτέλεσης 1400 δρομολογίων για 27300 μαθητές, όπως ειπώθηκε στη
συνεδρίαση.

Μιλώντας
η Στέλλα Βαλαβάνη, περιφερειακή σύμβουλος με τη 
Λαϊκή Συσπείρωση, τόνισε πως φέτος, με βάση
τα μέχρι στιγμής στοιχεία, υπάρχουν, ενδεικτικά, 769 μαθητές που δεν έχουν
σχολική μεταφορά. «Το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών το έχουμε θέσει πολλές
φορές στο Περιφερειακό Συμβούλιο γιατί είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινωνικό
ζήτημα που απασχολεί πλήθος οικογενειών, τόσο για λόγους ασφαλείας των μαθητών
όσο και για οικονομικούς λόγους» όπως είπε. Ένα μήνα μετά την έναρξη της
σχολικής χρονιάς και «διαπιστώνουμε ότι συναντάμε σοβαρά προβλήματα με τις
σχολικές μεταφορές». Υπάρχει απροθυμία των οικονομικών φορέων να καταθέσουν
προσφορές, οπότε παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί διαγωνισμοί μεταφοράς των μαθητών
να βαίνουν άγονοι. Επιπλέον, παραιτούνται ανάδοχοι από δρομολόγια σε πολλές
περιοχές που δεν θεωρούν συμφέρουσες. Υπάρχει δε πρόβλημα με τα σχολεία ειδικής
αγωγής αφού δεν υφίσταται σχετικό πρωτόκολλο. «Τα προβλήματα αυτά θα
συνεχιστούν αν δεν δώσετε μόνιμη λύση
».

Εκ
μέρους της οικονομικής επιτροπής ο Αντιπεριφερειάρχης οικονομικών Ν. Πέππας (σσ
διοίκηση Γ. Πατούλη) παραδέχτηκε πως «υπάρχουν περιοχές σε εκκρεμότητα. (…)
Μερικά δρομολόγια είναι δύσκολα.(…) Σύντομα θα φτάσουμε στο 100% της
κάλυψης
». Πρόσθεσε δε πως «τα δρομολόγια της δεύτερης και τέταρτης κατηγορίας
παραμένουν άγονα
». Όμως, η σοβαρότητα της κατάστασης φαίνεται και από τη
θεματολογία της Οικονομικής επιτροπής, όπου τα μισά θέματα σε κάθε συνεδρίαση
είναι σχετικά με τη μεταφορά μαθητών. Ο ίδιος «αναρωτήθηκε» αναφέροντας ότι
«δεν ξέρω πώς μπορεί να συσταθεί ένας ενιαίος φορέας».

Ενδεικτικά
μπορεί να αναφερθεί το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών του Καλλιτεχνικού
σχολείου Αθηνών, στο Ζάννειο Γυμνάσιο και Λύκειο, στο Ιωνίδειο Γυμνάσιο και Λύκειο,
σε Διαδημοτικά σχολεία  κλπ.